Movie Quotes Bank


MovieQuotes runs by contribution by its talented members. We would like to thank all members for submitting quotes to make this site possible. We are growing by leaps and bounds with many new movie quotes listed daily.

2015 will be another great year with some blockbuster movies, so come back often and enjoy your favorite movie line and quotes all in one easy place. Don't forget to bookmark our site and your favorite quotes pages.

If you would like to additional quotes, please visit the Submit Quote page. Find your favorite here.





Grease 2 - 1982 Movie Quotes


Posted ByQuote
4538 I'm free after school every day, it's in the Constitution. (full quote)
4270 NO Ketchup!!! (full quote)
4270 I ain't nobody's trophy, Goose. (full quote)
4538 Oh my God, we're going to die and I'm wearing my mother's underwear! (full quote)
3225 1) I'm a little worried. I've missed my last two periods 2) That's all right dear you can make them up after school (full quote)
4538 1) I love your hair Miss Mason. 2)Oh, thank you. 1)and 3)(in unison) All three hundred pounds of it!! (full quote)
  he wears goggles like a man from outer space!!!!!! (full quote)
6069 will i ever score??? theres nothing wrong with just liking eachother!!!! (full quote)
6200 I could kiss the next guy who walks through that door (full quote)
6200 Tonight, we bowl (full quote)
7106 Lets bowl lets bowl lets rock and roll! (full quote)
7106 1. Paulette! You gotta put your fingers in the holes! 2. I'm not breaking my nails! (full quote)
6346 Not weird weird, but exciting weird (full quote)
6346 Have you read any superman comics lately? Not in the last few hours. (full quote)
6346 Buffy Rogers was wearing Brad's Pin - I could just die!! (full quote)
7537 Do you really want to know, what I want in a guy? (full quote)
7537 I think I'm gonna throw up! (full quote)
7282 1. Virgin alert! Virgin alert! 2. All male periscopes down! (full quote)
7282 Nobody but nobody knows about this...I gotta rep to protect! (full quote)
7643 The parts of a flower are so constructive that very very often the wind can cause pollination. If not than a bee or any other nectar gathering creature can create the same situation! Yes, anything that gets the pollen to the pistils right on the list! I'll try to make it crystal clear (full quote)
7643 C'mon everybody gather round i'm gonna show you how to knock 'em down. (full quote)
8162 1) I wish I was John Travolta. 2) Me too. 1) Huh? 2) Well, subtract Travolta and add Olivia Newton John. (full quote)
1250 Miss Mason: Alright, alright, everybody take a seat. Goose: I got mine! ARF! (full quote)
1250 1) I don't think I even know what a pistil is! 2) I got your pistil right here. (full quote)
1250 Can you imagine? Dying a virgin! (full quote)
1250 If you really wanna know what I want in a guy, well I'm looking for a dream on a mean machine with hell in his eyes.... (full quote)
1250 1) what are you doing tonight? 2) Oh...I'm busy. 1) what about tomorrow? 2) Busy! 1) what about the day after tomorrow? (full quote)
1250 1) I never thought you'd kiss me like that if you knew who I really was. 2) Are you kidding? I got two for the price of one! (full quote)
1250 1) I'm shivering. 2) Then hold on. 1) That's what's making me shiver. (full quote)
1250 I'll be your girl for all seasons, all the year through. your girl for all seasons, 'cause I love, yes I love to mean everything to you. (full quote)
1250 1) So how well do you know that Stephanie Zinonni? 2) Stephanie Zinonni is one of my very best....oh. Michael, there's something you should know. Stephanie Zinonni is a Pink Lady. And if you're not a T-Bird, which you are not, you can look but don't touch. (full quote)
1250 Michael? I wouldn't even look. (full quote)
1250 So how'd you become one of these T-Birds then, ay? (full quote)
1250 Stephanie, any cousin of yours is a cousin of mine! (full quote)
1250 1) I dunno. There's gotta be more to life than just making out. 2)You know, I never thought of it that way! (full quote)
1250 1) what's the new look, Sharon? 2) Jackie Kennedy. It only landed her a president! 1) Yeah? Well the movie magazines say that JFK secretly prefers the Marilyn Monroe look! (full quote)
1250 1) I wouldn't fool around with Mother Nature if I were you. 2) She fools around with everyone else! (full quote)
1250 1) What is it? Louis, what's happening? 2) The Russians are attacking. Get down! (full quote)
1250 1) Think about it. It'd be like as if we were doing it for the Statue of Liberty! 2) Or the Grand Canyon! 1) Yeah, the New York Yankees! 1) It'd be like as if we were doing it.....(together) for DISNEYland! (full quote)
1250 If I catch up with that guy, he's dead, you hear me? D-E-D! (full quote)
  I wanna COOOOOOOL RIDER, a COOOOOOL RIDER! (full quote)
  I wanna COOOOOOOL RIDER, a COOOOOOL RIDER! (full quote)
  I`ll be your girl for all seasons and all the years through (full quote)
  1) Are you free after school today? 2) I'm free everyday. It's in the constitution. (laughs) (full quote)
  If you really want to know, what i want in a guy...I want a whole lot more than the boy next door I Want Hell on Wheels... (full quote)
  1)what a disaster 2)what we blow it? 3)No we made it but we can't sing in public we're the worst 4)Then we'll get unworse 5)We'll get liverworst 6)Your knockworst (full quote)
  Johnny: So whats the story Stephanie... Goose:.Yeah whats the story? Stephanie: i told you ohnny its over Johnny:..Yeah..Yeah..well thats not good enough Stephanie: Dont make a scene ok? Johnny: what,waht theres no scene (full quote)
  we goin' prowling' toniiight (full quote)
  I just greased the inside of my boxers sandy.....oh sandy....... (full quote)
  You were the one, The one in my dreams, But I never knew it.. I wanted To Tell you Time and again, But I couldn't do it... All that you are, is all that I need no more pretending. (full quote)
  RHONDA..you got a nose job?!?! (full quote)
  Michael~ Steph? Stephanie~Yeah? Michael~Have you...Stephanie~ what? Michael~ Have you red any Superman Comics? Stephanie~ Not in the last few hours!? (full quote)
  He English, I got something ah, scholastic to discuss with you.what I'm sayin here is... you're Mr History, right, I got this essay on the fall of Rome...I didn't even know they were in trouble! (full quote)
  Hey English, I got something ah, scholastic to discuss with you.what I'm sayin here is... you're Mr History, right, I got this essay on the fall of Rome...I didn't even know they were in trouble! (full quote)
  where does the pollen go? (full quote)
  I want a devil who's in tight leather... (full quote)
  Is it possible that a female member of some sex on a couch coul like get this guy all hot and she didnt even know it? Negative. (full quote)
  THIS IS THE best MOVIE EVERRRRRRRRRR (full quote)
  luit y (full quote)
  Hey, you lucky, we bowlin tonight (full quote)
  The pink ladies pledge: To act cool, to look cool, and to be cool. Till death do us part, THINK PINK!!! (full quote)
  Mama, please. I just came down with a rare disease. Mama said: Come on you lazy bum, get your butt out of bed! (full quote)
  I'll be your girl for all seasons, all the year through. (full quote)
1250 1) Personally, I think you should.... All) WE DON'T care, SHARON! (full quote)
1250 No chick of mine messes with no jerk but this......but me. (full quote)
1250 1) Well come on and tell us Johnny 2) What's the secret of success? 1) You gotta take a tip from the king of hip coz you know that he's the best! (full quote)
1250 1) I think he's cute 2) I think he's in love 3) I think you two should shut your yaps! (full quote)
1250 Mr Stewart, is it true that guys like you, you know, mature and all, carry some protection with them for sexual occasions? (full quote)
1250 Can't a girl just do that thing in a book where she adds up the days of her uh....what do you call it? Mentalstration? (full quote)
1250 See what happens when a boy and girl don't know how to play it safe? (full quote)
1250 1) ...and Paulette? 2) Yeah Jonny? 1) I want YOU to look special, dig? 1) No problem. (full quote)
1250 I want a C-O-O-L R-I-D-E-R.... (full quote)
1250 These are my boys. good, clean-cut, wholesome American boys. There's some good breeding up there. (full quote)
1250 Hey, what is everybody looking at? DISPERSE! (full quote)
1250 If you play a musical instrument, it's better to play with a group than with yourself. (full quote)
1250 Miss Mason: Alright, everybody say hello to Michael Carrington. Class: Hello to Michael Carrington. (full quote)
1250 Hey hey, what's the rush, you gotta take a pill? (full quote)
1250 1) Hello boys 2) Hello Miss Mason 1) Now, I'd really like to see ALL of you in Music Appreciation this year. 3) I'd like to see all of YOU in Music Appreciation this year. 1) You just might.... (full quote)
1250 Greatest hits of Beet-oven?? (full quote)
1250 1) So what's the story, Stephanie? 2) You know the story, Johnny, it's over! (full quote)
1250 1) Meet me for a smoke after class. 2) I quit - it's bad for your health. 1) Oh yeah? Well standing me up is also bad for your health. (full quote)
1250 1) Woah, Paulette, you are not going out like that! 2) I know, I gotta put a little something on my face. 1) You have got to put a little something on your body! (full quote)
1250 1) Hey miss, what do I owe ya? 2)Uh...50 cents. 1) How 'bout that ride? (full quote)
1250 I offered to be a Pink Lady mascot. It ain't the coolest job, but it's a start. You think they'd listen? Forget it. Pisses me off. (full quote)
1250 1) This bra is killing me. 2) You wish! (full quote)
1250 1) Hey Paulette, take a look over here. I'm your king pin honey and I'm getting in gear. 2) Hey Johnny Johnny go bowl that strike and I just might be your baby tonight. (full quote)
1250 Gentlemen, start your engines. (full quote)
5033 I'm the Duke of Earl! (full quote)
5033 I think Louis has got a point about Davey's point! (full quote)
8826 Who's that guy? (full quote)
8826 The punk is gonna get it!...when we find out who he is. (full quote)
8826 Who's that guy? 1)where can I get one? (full quote)
8826 When you're a man of mystery it really takes you far. Everyone around you thinks that you're a star! (full quote)
9691 Hey English, I've got something, ah, scholastic to discuss with you. what I'm saying here is....you're Mr History right, I got this essay on the fall of Rome....I didn't even know they were in trouble! (full quote)
9691 Hey English, I got something, ah, scholastic to discuss with you. what I'm saying here is...your'e Mr History, right.....I got this essay on the fall of Rome. I didn't even know they were in trouble!! (full quote)
10929 Back To school Again. (full quote)
10929 Who's That Guy? (full quote)
10929 (Love Will) Turn back The Hands Of Time. (full quote)
10929 We'll Be Together. (full quote)
11314 Tonight...tonight, we bowl! (full quote)
12095 Who is that man? That man on the cycle what would they say if they knew it was Michael? (full quote)
12095 No Ketchup, how can you eat a burger with no ketchup (full quote)
12095 It'll be like we're doing it... (together)for Disneyland (full quote)
12095 It'll be like we're doing it... (together)for Disneyland (full quote)
12095 It'll be like we're doing it... (together)for Disneyland (full quote)
12095 Who is that man, that man on the cycle? what would they say if they knew it was Michael? (full quote)
15133 Nosebleed! nurse, Room 11. (full quote)
19275 Rhonda: From the front this is a perfect nose, from the side this nose does not belong on this face. Steph: So dump the face and keep the nose. (full quote)
19275 Rhonda: Virgin Alert! Virgin Alert! All male periscopes point down... (full quote)
19275 Sharon: Paulette, who's side are you on? Paulette: Our side. Rhonda: Then don't fraternize with the enemy. (full quote)
19275 Delorus: life stinks. Michael: Are you talking to me? Delorus: Yeah, you'll do. (full quote)
19275 Sharon: How someone can get so worked up about someone they don't even know is totally beyond me. Rhonda: Sharon! Sharon: what? Rhonda: She's got a crush! (full quote)
19275 *sirens* Miss McGee: This a test, I repeat this is a test. Please do not panic. Blanche: BOYS TO ONE side, GIRLS TO THE OTHER. RUN! RUN! RUN! Miss McGee: Blanche, please! Blanche: Oh, Miss McGee. It's so loud. *whimper* (full quote)
Icea 1. You know all this deep junk and everything. You must think I am some kinda dummy, right? 2. Actually, I think you're kinda terrific. (full quote)
Icea 1. Besides, there's gotta be more to life than makin' out. 2. Y'know, I never thought of it that way! (full quote)
Icea I ain't no one's trophy, *****. (full quote)
36713 Michael (reading Stephanie's Hamlet essay): 'Hamlet went totally nuts when he found his mother doing it in the sack with his uncle.' Steph: Not so great, right? Michael: Well, you could have said something like, 'Hamlet was...tormented by his mother's...incestuous relationship with his uncle.' Steph: Incestuous? Oh, oh, Mason's gonna flip when she reads this! Incestuous. (full quote)
36713 Goose: So what's up? She take the nerds brains over your brawn? Johnny: Look, I dumped her and not versa viesa, got it? (full quote)
36713 (All singing) Goose: So come on and tell us, Johnny. Louis: What's the secret of success? Johnny: You've gotta take a tip from the king of hip cuz you know that he's the best! We're goin prowlin. We're goin prowlin All: Tonight! Johnny: You say you're hungry for a lover. Gotta find a chick who can give you more. Well there's a spot that I've discovered. Where a guy's guaranteed to score! I'm gonna show you cats some action. Like you've never seen before. We're gonna get some satisfaction. down at the grocery store! We're goin prowlin. Goose, Louis, & Davy: Walk, talk like a T-bird. Johnny: Prowlin. Goose, Louis, & Davy: Walk, talk like a T-bird. Johnny: Prow-ow-ow-lin. All: Tonight. There's a female butcher. (Uh-uh) At the luncheon meat display. (Well doncha know) She's got the best tongue in town. (That's right) Well she delivers both night and day. She'll be the apple of your eye. Stackin peaches in a five foot pile. She's just a-waitin for some guy to come. And take her rollin down the aisle. Johnny: We're goin prowlin. Louis (spoken): Well, I like a debutante who comes across. Now that's what I call class! Davey(spoken): I like a tall girl with long legs that go right up to her-- Goose (interrupting): You know what I like? I like a girl who's really smart...provided that she's really stacked! Johnny: Yeah? Well I love em all, and they looooove me! Cuz I'm the leader of this here pack! We're goin prowlin... (full quote)
47139 1) Have you ever read a Superman comic? 2) Not in the last few hours. (full quote)
  T-Birds: You might turn up on Bandstand, but your beak will still be turning down! Rhonda: That's it! I'm getting a nose job! Paulette Rebchuck: Rhonda, I wouldn't fool around with Mother Nature if I were you. Sharon: You fool around with everyone else, Paulette. Paulette Rebchuck: Shut up! (full quote)
  Oh God! (full quote)
  Oh, God, we're gonna die and I'm wearing my mother's underwear! (full quote)
  I want a coooool rider, a cooool rider, cool enough o burn me through and through (full quote)
  thats the way its gonna be thats the way that i feel i want a whole lot more than the boy next door i want hell on wheels just give me a black motercycle with a man growning out of the seat and move aside cause im gonna ride with a cool rider a cool rider if he's cool enough he can burn me through and through if it takes forever than i'll wait forever no ordinary guy is gonna do i want a rider thats cool (full quote)
FutureHunter94 Grease Is Still The word! (full quote)